בטקס רשמי עם שר הביטחון והרמטכ"ל: יוענקו אותות המערכה בדרום לבנון

    קובי פינקלר No Comments on בטקס רשמי עם שר הביטחון והרמטכ"ל: יוענקו אותות המערכה בדרום לבנון

    במשרד הביטחון מפרסמים לראשונה את התאריך בו יחל חלוקת האותות לחיילים ששירתו בדרום לבנון בין השנים 82 ל-2000 עד לנסיגה מלבנון | כל הפרטים

    חיילי צה"ל דרום לבנון אז צילום: פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר סאגה ארוכה על המערכה ברצועת הביטחון בדרום לבנון, הענקת אות המערכה ללחימה ברצועת הביטחון בלבנון תחל ב-7 ביוני 2021. ההחלטה על הענקת האות התקבלה במרץ 2021 על ידי ממשלת ישראל ובהמלצת שר הביטחון והרמטכ"ל, וזאת בהמשך לוועדה בראשות שאול מופז שבחנה את הסוגיה.

    אות המערכה יוענק כהוקרה לחיילים, עובדי צה"ל ואנשי צד"ל ששירתו בצה״ל בתקופה שבין ה-30 בספטמבר 1982, ועד ה-24 במאי 2000, ביחידות שפעלו בגזרת לבנון או פעלו לתמיכה במאמץ הלחימה באופן ישיר.

    אופן חלוקת האות:  בשביעי ליוני בסופו של יום העיון על המערכה בדרום לבנון במכללה לביטחון לאומי, יתקיים טקס צבאי רשמי במעמד שר הביטחון, בני גנץ, בו יוענק לראשונה אות המערכה לרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, כנציג צה"ל, על ידי יו"ר הועדה, רב-אלוף (מיל') שאול מופז. בטקס ישתתפו רמטכ"לים וחברי פורום מטכ"ל בעבר לצד קצינים ונגדים בשירות צבאי סדיר הזכאים לאות.

    בהמשך לכך, מאמצע יוני ועד ראשית אוגוסט, יתקיימו מסדרים צבאיים וטקסי הוקרה בפיקודים, בזרועות ובאגפים השונים בהם יחולק האות לכלל משרתי צה"ל, אשר שירתו בעת הלחימה ברצועת הביטחון בלבנון וזכאים לקבלת האות.

    במקביל, המשפחות השכולות יקבלו את האות בהענקה אישית בבתיהם. נכי צה"ל יקבלו את האות בטקס הוקרה רשמי שיתקיים ביחידות בהן שירתו, או בהענקה אישית.

    מפקדי צה״ל יעניקו את האות לזכאים לו, המשרתים שירות מילואים פעיל במעמד רשמי ביחידתם. למשרתי המילואים שבפטור ישלח האות לביתם. אנשי צד"ל יקבלו את האות בטקס רשמי בראשות שר הביטחון והרמטכ"ל שצפוי להתקיים עד תחילת חודש יולי.

    מי זכאי לקבלת האות? מי ששירת בתקופה הקובעת בשירות סדיר או בשירות מילואים ושנתקיימו בו אחד מאלו: חייל ששירת בסדיר במשך 30 ימים רצופים לפחות ביחידה מבצעית שפעלה בגזרת לבנון. יחידה מבצעית הינה כל גדוד / טייסת / שייטת בשיוך לזרוע היבשה, אגף המודיעין, חיל הים, אגף התקשוב וחיל האוויר.

    חייל ששירת ביחידה מיוחדת בתקופת המערכה במשך 30 ימים רצופים לפחות, ללא הגדרת משך שירות בגזרת הפעולה. חייל ששירת 30 ימים ביחידות קדמיות/עורפיות שפעלו בגזרת הפעולה, או שסייעו באופן ישיר למאמץ הלחימה.

    חייל ששירת בסדיר או במילואים פחות מ- 30 ימים באחת מהיחידות הרלוונטיות, אולם מקיים את אחד הקריטריונים הבאים: נעדר בתקופות שירותו ומאז לא נודעו עקבותיו, נפל, נשבה או נפצע במהלך שירותו, נחבל או חלה בתקופת שירותו והחבלה/מחלה הוחמרו בעקבותיו.

    צורת האות: הצבעים כחול ולבן שבמרכזו מייצגים את צבעי דגל ישראל, הצבע האפור מייצג את הפעילות המבצעית הממושכת וצבע המוצבים ברצועת הביטחון, הצבע הירוק מייצג את הלחימה בשטח רווי צמחיה, הצבע האדום מייצג את הנפגעים בגוף ובנפש, האבדות ואת העוז וגבורת הלחימה. כמו כן, הצבעים ירוק ואדום מייצגים את צבעי דגל לבנון.



    0 תגובות